2011. március 27., vasárnap

A Fingóshangú

Sajnos, késik a motor, és már jó ideje nem volt bejegyzés, szóval visszatekintésképpen , leírnék egy régebbi sztorit.

Történt ugyanis, hogy 2010 nyarán lejárt a műszaki vizsga. Terveim között, az viszont nem szerepelt, hogy a mérnöki pontossággal elkészített, keresztdobos rendszerem, pont ez előtt, egy héttel le kíván szakadni tőből.Így aztán a megbeszélt vizsga időpont előtti napon, Gergő igyekezett valamit alkotni, de az a remek anyag persze mindenhol eltűnt ahol hozzáért a pálca. Végtére is valahogy sikerült berakosgatni a lyukakat, és útnak indultam vele Pestre.A történethez hozzá tartozik, hogy persze én vagyok a hibás, mert eredetileg 2 ponton kellett volna felfogatni a dobot. Csak hát olyan autóról lett megvéve, amiben nem volt rotoros gyújtás és annak a helyén volt a második felfogatópont. Én meg úgy ítéltem meg, hogy elég lesz az az egy is.

Hát nem volt.

Szóval elindultam vele Pestre a nyári éjszakában és már Veszprém város határában fura fingós hangot véltem felfedezni...hát úgy fest az egyik betapasztott lyuk kitapasztá vállt...:)
Ez így folytatódott egészen Martonvásárig. Majd a lakott terület vége tábla után egy előttem tekergő robogó előzése közben, az addigi kis fingós hang hirtelen eszement ordításba kezdett. Nálam ez egy tágra nyílt pupillát eredményezett, de a robogós erősen az árok felé orientálódott ijedtében... szerencsére nem történt baj.

Amint tudtam félreálltam, majd ez a látvány fogadott:A jelenségre lehetett számítani, na de most mi legyen...még itt az erdőben elordibálok vele, de amint beérek Pestre ez így este 11fele kissé hangos lesz. Érdig még élveztem, ahogy recseg-ropog, gázelvételnél durrog, de a vigyorgásom lehet csak a hátfalról visszaverődő kipufogógáz hatásának tudható be. Remek ötletem az volt, hogy gyorsan begurulok az érdi tecsóhoz, csak találok valamit amivel csökkentem a hang orkánt, addig meg csak nem botlok bele hivatalos szervekbe. Kanyarodok a parkoló fele és természetesen mikor ha nem ekkor jön velem szemben egy járőr. Ebben a helyzetben igyekszik az ember minél kevésbé felhívni magára a figyelmet, ez egyet jelentene azzal, hogy nem szabadott gázt adnom. De közben az autó meg lassult, ráadásul a fojtás nem megléte alacsony fordulaton elég érdekessé teszi a gyorsítást. A rendőr urak majd kiestek az ablakon úgy vizslatták az orra esett fingóshangú skodát, majd persze megfordultak, irány utánam. Gyújtást eddigre már le vettem, és nem egész 6km/h-val begurultam az első parkolóhelyre. Kocsiból ki, irány a bolt, akkor talán nem tudnak igazoltatni...bentről azért kinéztem, kicsit megálltak az autó mellett, nézegették, majd tovább mentek.

Hát bent vagyunk egy hipermarketben, miből lehetne kipufogót gyártani. A telefonos segítséget használtam fel ismét. Pusi szerint kell lennie kipufogó bandázsnak, meg tömítő pasztának is. Meg is találtam, vettem még egy tekercs drótot, csak alkotunk valamit. Vissza a kocsihoz.Nem egész 1óra alatt, sikerült összehozni a dolgokat. Hozzávalók:
-Hőálló kipufogódob-javító szalag
-Kipufogó tömítő paszta
-Drót tekercs
-Egy régi skoda légszűrő lyuggatott lemeze
-És kib@szott sok szúnyog, ami miatt teljesen összekentem a pólómat barna tömítővel..édesanyám nézett is nagyokat, mikor vittem haza kimosni...
A végeredmény:Gyönyörű gyárias hang, és egy önelégült mosoly :D. Hazamentem, másnap levizsgázott, majd Csabi barátommal útnak indultunk vissza Veszprémbe.Már az út elején mintha megint kicsit fingós hangja lenne, de ezen most nem akadunk fent. Persze útközben teljesen elfáradt a szerkezet, de addigra már nem zavart. Valószínüleg annyi kipufogógázt szipuztunk, h már minden viccesnek tűnt. Még az is, amikor egy Ovtavia tdi-t kergetve észleltem, hogy óra szerint 170el megyünk. Mondom is Csabinak h ez mi, eddig 150körül volt a max, ennyit számítana a fojtás? Na alig hogy ezt kimondtam a visszaragasztott bal első indexbúrám is elfáradt, majd párat még pattant a padlólemezen, mielőtt végleg elváltak útjaink.

Veszprémbe érvén kertek alatt hazasomfordáltunk, majd letámasztottam szegényt. Nehéz két nap volt ez, ráadásul másnap valódi kipufogó javítás várt rá...Az eredményért, ezúton is köszönet Gyuri bácsinak !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése