2011. április 13., szerda

Szívesség - 5.rész

Hát, már jó ideje, nem volt post, az épülő motorról, amiért is lényegében létrejött ez a blog, de most igyekszem pótolni. Az eddigi csúszás, ennek a lényegében széria tulajdonságokkal rendelkező hengerfejnek tudható be.

De múlt héten sikerült végleg összerakni, kapott még egy érintősíkot és le lett nyomáspróbázva. Reméljük, most már jól fog üzemelni.

Számszerűsített adatok:
-Favorit 136 alu hengerfej
-Szívószelep: kb 39mmes átmérő (Fordból származik), becsiszolva és polírozva
-Kipufogószelep: 31mmes, becsiszolva és polírozva
-Erős szeleprugók, szintén Fordból származik
-Növelt égéstér, polírozva, (ne árnyékolják az „Ifa szelepet” :D )
-Új szelepvezetők és szelepszár szimeringek
-2mm síkolás, elméleti 11,5:1-hez sűrítési arány
-Szívócsatornák, teljes hosszban 32mm-re bővítve-csiszolva, kipufogócsatornák csiszolva
-Szívó és kipufogó oldali érintő sík, új réz bevonatú hengerfej tőcsavarok

Tehát múlt héten szólt Papa, a hengerfej összeállt végre, vasárnap mehetek és berakhatjuk az erőforrást. Ki is néztem a 6:03-kor Pestről induló IC-t, persze azt nem kalkuláltam bele, hogy szombat estére még elinvitálnak egy buliba. Melynek a végeredménye az lett, hogy az előzetes "én 11kor megyek, mert holnap 6kor vonat"-ból lett az, hogy fél2 körül sikerült csak elindulni hazafelé, majd elaludtam egy buszmegállóban, arra sem emlékszem, hogy jutottam haza… Végtére is sikerült felkelni, de 6:06-kor. Addig jó, hogy Kelenföld 8percre van az albitól, de olyan gyorsan még én sem tudok összekészülni, hogy visszafele menjen az idő. Így két lehetőség maradt, be izzítom a DeLorean-t, vagy alszom még egy kicsit, és elmegyek a 8:03-assal. Mivel még álmos voltam, így maradtam az utóbbinál.

Le is értem Pécsre 11körül, legutóbbi látogatásom óta, sok finomsággal bővült a műhely. Egy szolid nyáladzás után, bele is fogtunk a munkába. Az új HF csavarok velem utaztak, így még maga a hengerfej nem volt a blokkon.

Így annak felrakásával kezdtük. Mivel már jelentősebb mennyiség lett síkolva , így ellenőrizni kellett, hogy nem ül e fel a csavar, mielőtt még odaszorítaná a fejet. Szerencsére csak egy ilyen volt, a lehúzási sorrendet tekintve a 10es csavar, ezt meg kellett rövidíteni, majd nyomatékra húztuk.

Ezután következett a szelepfedél, gyertyák, egyebek és rá próbáltuk a leömlőt meg a szívócsonkot. Egy kicsit kellett, a leömlőn csiszolni, mert beleért a termosztátházba, de alapvetően minden stimmelt.

Majd fel "aplikáltuk" a kereszttartót, és elkezdtük kicipelni a motort az autóhoz. Mindezt hangos szisszenések és cifra szavak kíséretében, mivel az egyik fém vízcső erős kasztrálási szándékot mutatott.

Már csak pár méter, és temérdek dzsuva választotta el a motort az autótól, így nekiálltunk tisztogatni. Papa kibogozta a kábeleket és felraktuk az új kuplungtárcsát.

És már ugorhatott is be a motor, majd egy "a kutya meg a mája" kíséretében Papa észlelte, hogy felcseréltük az egyik csavart a váltó összetételnél, sajnos más lehetőség nem akadt, mint "motor ki" ahogy Kese barátom mondaná. De mivel már összepozícionáltuk a váltóval így amíg kicserélte Papa a csavart én igyekeztem nem leborítani az emelőről a blokkot. Ezután, már viszonylag könnyen újra visszament a helyére, csavarokat meghúztuk, és kezdődhetett a sallangok bekötése. Közben újrafestettem a 4leömlőt, mert 1-2 helyen lekopott és legalább pár hónapig ne rohadjon.

A vízcsövek szakszerű hőszigetelése után, felcsavaroztuk a leömlőt,

majd a szimplafekvős szívócsonkot is.

Itt egy 5perces néma csend keretében gyönyörködtünk benne, én meg minden szögből igyekeztem lefotózni, ahogy a lemenő tavaszi napsugár lágyan végigsimulva árnyékot vet rajta…hát nem szép? :)

Na visszatérvén, közben a hall jeladós gyújtás is bekerült és odamértük a leömlőhöz a dobot, hogyan is kéne ráhegeszteni a csatlakozó másik felét. Ekkor szólt Gábor anyukája, hogy kész a vacsora, meg amúgy is indulni kellett lassan az állomásra, hogy elérjem a pesti vonatot. Összepakoltunk, a hátfal visszaugrott és még csináltam gyorsba pár képet, hogy is fog festeni, majd ha fent lesz a dob..

De idő már nem volt kivágni a hátfalat, így ezt már Pesten a gimppel tudtam csak "elkészíteni" :)

Újabb remek napot töltöttem Pécsett és elég sokat is haladtunk. Igazából várakozáson felüli könnyedséggel sikerültek a dolgok. Sajnos beindítva nem lett, mert egy-két dolog még hibádzott, és dob sem volt még az autón, de pótlásképpen kaptam egy videót a mai indításról:



Elég biztatóan hangzik, sok mindent kell még állítani, hogy menetkész legyen és utána jön még csak a finomhangolása a karbinak, lambda értékre, szondával, meg lambda-monitorral. De ne siessünk ennyire előre, ez következik majd szombaton és ha sikerrel járunk, ott lehet az autó a vasárnapi Skoda-Lada párbajon. Végtére is ez volt a cél, hogy oda eljussunk, jelenlegi állás szerint, pedig az esély is meg van rá. Szóval akit érdekel menet közben a műszer, látogasson ki vasárnap a rendezvényre, lesz még sok más finomság is … ­­­

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése