2011. április 24., vasárnap

The End of Szívtelenség - (6. rész)

Egy hétre, a legutóbbi alkalomtól mikor beraktuk a motort, lementem Pécsre ismét már abban reménykedvén, hogy nem kell a MÁV szolgáltatásait igénybe vennem a hazaúthoz. Hét közben kaptam indítós videót, aztán jó pár szitokszót, hogy ez a solex mekkora egy szar. Pusi, már az elején mondta, hogy ha tényleg egy nap alatt akarjuk belőni, rakjuk rá az álló webert, azzal sikerülni is fog. De azért odaadta az egyik felújított dellortoját, hátha azzal jó lesz, ha nagyon befuccsol a solex. De nagyon fúvókánk stb, nem volt hozzá, így azt csak rápróbálni tudtuk.

Tehát, több mentőöv is volt, ha a solex nem válik be. Szombat 6os vonat volt ismét a terv, de most csodával határos módon nem késtem le…Mire odaértem a karbi még egyszer át lett nézve, venturikat cseréltünk 30asra, mellétettem a dellortot, mekkora különbségek vannak.

A kipufogó felhegesztését sem láttam még, király lett, leszakadni biztos nem fog :)

Szóval kihoztuk a solexet, felraktuk ismételten, indítózás, 3-ra elkapta. Szívatóval sincs alapjárat, érdekes az egész. Ok rakjuk rá a dellortot, hátha a karbi a szar. Jelenség ugyanaz, a fordulatot talán jobban veszi a dellortoval, de abban 32es venturik voltak.
Probléma nincs megoldva, ráadásul dellortohoz semmi alkatrészünk nem volt. Vissza a solex, cseréltünk alapjáratit, 70esről-80asra. Feles etanolról és egy darab fekvőkarbiról beszélünk, lehet először drasztikusnak hangzik ez a méret de elkell. Ezután már szivatóval tartotta, később lett alapjárat is.

Állítgattunk ezt azt, fura 3hengerezés, gázra bejött a 4. is, lett nézve gyertya, de semminek semmi baja ki tudja miért van. Inkább menjünk el próbakörre végre. Ehhez még ki kellett vágni a hátfalat, nyomatékra húzni a főtengely ékszíjtárcsát, megfeszíteni az ékszíjat és összerakni a seggét. Berajzoltam hogy is lenne a jó, majd persze úgy nem volt jó. Újrarajzoltam, kivágtuk és íme:

Nem a legszebb hátfal a világon, de sztem jó lett. Elfér rendesen a dob, a lökös rátakar, hozzáférni az ékszíjtárcsához és még át is szellőzik a motortér. Lökös föl. Hát a kipuff vég eléggé kilógott, így megcsonkoltuk picit.

Majd ráködöltem hőálló feketével ne világítson ott, bekötöttük a lámpákat, bemelegítés és próbakör.

Azért brutál szele van a motornak :)

Először tankolni mentünk, 3hengerezés továbbra is megvan, adok kicsit több gázt, 3henger-nem gyorsul, 3 henger-nem gyorsul, bejön a 4. azt elkezd tolni. Tankoltunk egyik kútnál 15liter 95öst, amíg átgurultunk az etanoloshoz, addig se fogyjon ki. Pár kilométer után, persze a legkisebb gázra is becsörög, alapjárat 2500on…gondoltuk így benzinnel biztos sok neki az alapjárati rendszer. Belement az etanol, menjünk el a Mecsekbe tesztelgetni. Már rég össze kellett keverednie a benzinnel az etanolnak, mégis, alapjárat 2500on. Félreállunk.

A gyorsító rendszer karja, valamiért mindig beakad olyan pozícióba, hogy nem engedi rendesen vissza a gázkart. 3hengerezés, továbbra is jelen van kis gázon. Lambda szonda, lambda monitor van, csak egyszerűen nem mért semmit így hasznát nem vettük. De ha normális gázokkal gyorsítottam minden henger ment és kellemes nyomatékos volt az autó. Helycserés támadás.

Papa irányítása alatt sem kívánt hibátlanul működni a gépezet. Ellenben szétösszevissza oltotta az én kiváló első futóművemet..nem is értettem mi baja. Most ha a nulla rugóút, szar gátló és bakon pattogás a baja, az csak szokás kérdése :) Egyébként is a kemény gátló úgyis már csak a beszerelésre várt. Ok tény, kell egy legalább fél menettel hosszabb rugó előre, megerősíteni a lengőkart és berakni a kemény gátlót. Na de kanyarodjunk vissza a motorhoz. Párszor még félreálltunk visszanyomni a gyorsítórendszer karját, hogy az meg vissza engedje rendesen a gázkart. Papa már nagyon élvezte a dolgot :)

Elkezdtünk, mentő ötletek után kutatni, mire is lehetne lecserélni a karbit. Álló weber szétszedett állapotban van, meg amúgy sem szerettem volna ezt a hörgést lecserélni semmiféle állandó 4hengerezés és normális alapjárat csábító gondolata ellenére…

Visszamentünk a házhoz, megebédeltünk, realizáltuk, vagy összedobjuk valamennyire ezt a karbit, vagy megint nem lesz ebből ma semmi. Papa kicsit visszavette a gyorsítórendszert, ekkor már nem akasztotta meg a gázkart, igaz a gázreakció sem volt a régi, de inkább ez a használhatóbb verzió.
Ezt-azt még állítgattunk, próbálgattuk, sokkal jobb már nem lett, de elhatároztam, valahogy most már hazaszenvedek vele Veszprémbe. Ha addig bírja onnan továbbmegyek Pestre és vasárnap meg Kakucs ha törik, ha szakad.

Mire összepakoltam az induláshoz, már 9körül járt az idő. Elég para, aznap összerakott autóval nekiindulni az éjszakának, de az én esetemben ez egy szolíd vállalkozás az eddigieket tekintve.

Első körben, ki sem találtam Pécsről, aztán kis telefonos segítség, itt balra, ott meg ne jobbra és már száguldott a skoda veszprém irányába, kőkeményen 3 hengerrel.
Rendesen az agyamra ment, elvileg bejáratós, finomkodni kéne, de ha kis gázt adtam 3 henger nem gyorsult, picit többet 4henger meglódult, nem volt köztes állapot. Így a bejáratás mint olyan nem szó-szerint értendő. Ok nem forgattam halálba, de se a 3henger nem tesz jót, se taposva a négy. De elértem Veszprémig, 11re ott voltam, cucc-csere, pesti szennyes ki, mosott ruha, kaja be /köszi Anyu!:)/ és mentünk is tovább Pestre. Az út vége felé kezdtem megszokni a hangerősséget, és volt 1-2 kellemes előzés, plusz volt elég jó idő a letekert ablakhoz, és aluljárókban az a hang...az hiányzott már régóta...kezdett tetszeni a dolog, de a kisgázos 3hengerezés az egész varázsát megölte.

Nagyjából fél2re Pesten voltunk, és 2-3 fele sikerült ágy közelbe kerülni. Másnap Kakucs, Skoda-Lada Párbaj, Pusival 6kor tali a Lurdy parkolóban. Ehhez 5kor kellett kelni. Viccesen hangzik, de sikerült 2óra alvást követően, időben megjelenni és nekivágtunk a versenynek…de erről majd a következő post fog szólni…

Mondhatni a motor összeállt, van még mit finomhangolni, de jár-ketyeg, olajat nem folyat, se nem fogyaszt, a hangja szép. Egyedül a kinyomócsapágy szar, de az az én saram, úgy emlékeztem az hibátlan.. Menni is kellemesen megy, de majd a rendes beállítás után lesz az igazi.

Lényeg: Tuning 1,3 favimocis farosom van. Vééégre

KÖSZI PAPA!!!


4 megjegyzés:

  1. Jah, bocs el is rontottam
    *Lényeg: Volt tuning 1,3 favimocis farosom.

    No de a szívtelenségnek van vége, nem a motornak. Az még bírja rendületlen. Ki kéne menni május 7re is, csak az a fránya pénz, meg a fránya egyetem...nehezen kivitelezhető.

    VálaszTörlés
  2. Majd nyáron jöhetsz vissza.:)

    VálaszTörlés
  3. Jaja...mocikarbisort felrakni-belőni :D

    VálaszTörlés