2011. március 7., hétfő

Szívtelenség - 3.rész

Ott tartottunk, hogy minden alkatrész megpucolva, ami még vissza van, dugattyúk, meg apróbb dolgok ultrahangos tisztítása, de lényegében már minden tiszta, lehet összerakni.

Megbeszéltük, hogy a héten, csütörtökön(jan. 27) lemegyek Pécsre az első busszal, jutunk ameddig jutunk, majd az utolsó busszal haza. Addig is, még 1-2 beszerzendő/felújítandó alkatrész várt rám. Az egyik ilyen, a 32mm-re túrt Rapid szívócsonk, amit Nigó hirdetett. Becseréltem egy gyári Rapid csonkra, plusz egy pár sötét foncsorú trapéz lámpára.

Minderre azért volt szükség, mert Papa osztott-szorzott és a hengerfejemben helyet foglaló kicsit nagyobb mint 39mm-es szívószelepekhez, kb 33mm-es hengerfejjárat tartozna, ideális esetben. Ezzel csak annyi gond van, hogy a gyári szívójárat 28mm-es a hengerfejben, és a víztérrel közös fala, nincs olyan vastag, hogy biztonságosan kiadja a 33mm-t. Így a még lehetséges 32mm-re kéne feltúrni, és sanszos, hogy ez is át fog lyukadni a munkálatok közben. Persze nagyobb szívójárathoz, nagyobb belső átmérőjű szívócsonk dukál és, hogy ne túrjunk szét még egy gyári Rapid csonkot, inkább hozzuk el a már feltúrtat. Íme:

Úgy döntöttünk, inkább a 120as motoromról átrakjuk az alu kartert, a hűtőbordásat. Egyrészt szerintem szebb, másrészt nekem jobban tetszik :) . Így azt még szerda este leszereltem a pincében rostokoló kis vasfejesről. Mondanom sem kell, itt jöttem rá, hogy ez hülye ötlet volt… De csak nekiálltam a tisztogatásnak, majd úgy belejöttem, hogy hajnalig polírozgattam.

Aztán reggel meg jól elaludtam és lekéstem a 6:10-es buszt, de szerencsére, némi gyorshajtással és egy kiváló vezetőképességgel rendelkező édesapával, az első megállóban elé vágtunk és fel tudtam szállni.

Szóval szívócsonkkal és alu karterrel felfegyverkezve haladtunk Pécs felé a buszon. Mikor odaértem, akkor jöttem rá, hogy Papa telefonszáma, nekem nincs meg és mint utóbb kiderült, ő meg nem írta fel az enyémet, mondván, majd hívom ha megérkezek. De végül csak összefutottunk a pályaudvaron.
A műhelybe érvén, fülig érő szájjal vizsgálgattam a szép tiszta alkatrészeket…/yoo lesz ez…/

Majd neki is kezdtünk az összeszerelésnek. A terv az volt, hogy csak a blokk alját szereljük össze, mert a hengerfejjel még úgyis egyéb munkálatok lesznek. Ehhez adott volt, egy az előző fejezetekben leírtak alapján, agyontisztított blokk, de szerintem megérte…/Itt tenném hozzá, részletesebb képi beszámoló fellelhető, oldalt a Galéria menüpont alatt/
Elsőként a főtengely nyugvó csapágyak kerültek be.

Szerencsére, még alapméretesnek megfelelő a gyári főtengely, így nem kellett köszörülni. Majd a támcsapágy következett és az első szopóág, letört az elmozdulást gátló fül, de nagy nehezen Papa csak beszenvedte.Majd kompresszió növelés céljából, jól összefirkáltuk a dugattyúk tetejét, és összeraktuk a szintén firkált hajtókarokkal. Majd megtanultam gyűrűzni, ami mint kiderült roppant szórakoztató :)

Ezután, jött a hüvelykiállás beállítása/szintén nagy szerencsémre, még látszott a hónolás a hüvelyekben, és oválisra se nagyon voltak kopva, így ezek is a gyáriak maradtak/.

(Hopp egy lényeges rész lemaradt..Papa felcsavarta a szép fehér olajszűrőmet :))
Majd hüvelyek lebiztosítása, vezérműtengely, vezérmű - lánc és kerekek következtek.Utána dugattyúk behelyezése, kengyelek lehúzása volt a soros.

Szurka befigyel :)

A vezérmű fedél, a vízpumpa illetve a szívókosár is felkerült.

Majd jól összekentünk csúnya piros motor pasztával a parafa tömítést, és ráraktuk a szépséges alu kartert.

Mindent szépen nyomatékra húztunk, bedobtunk egy pizzát, ja és persze az előző post-ból kimaradt, de ezúton is köszönjük Gábor anyukájának a házi süteményeket, amikkel elhalmozott szerelés közben. /Gábor = Papa/

A tervet lényegében sikerült teljesíteni, a blokk alja összerakva, mostantól túródnak a hengerfej járatok, illetve egyre kevesebb árnyékot kapnak idővel a szelepek.
Aztán persze bőven akadnak még elhagyhatatlan költséges hülyeségek a tarsolyomban amiket majd a következő postban ismertetek. :)


2 megjegyzés:

  1. Hallod azt a képet nem is láttam a paripámrol még :(

    VálaszTörlés
  2. Kakucsringen készült, amikor Crix vasát rottyra tettük :D

    VálaszTörlés