2011. március 8., kedd

Szívtelenség - 4.rész

" Hali, 4leömlős rendszer a bazárban! "


Ezzel az sms-el kezdődött, az az átlagos hétköznap, amikor egy Janó féle 4leömlővel lettem gazdagabb, mindemellett, persze sokkal szegényebb is :)

Ki más küldte volna, mint Papa, akit ezek után felhívtam, hogy ez tényleg annyira fontos e, mint ahogy Pécsen is állították a legutóbb. Nos, a kapott válaszon nagyon nincs mit ragozni, „igen”. Szóval megnéztem a bazárt, ott volt egy komplett rendszer, viszont, csak egyben volt eladó, és a dobbal nem nagyon voltunk kibékülve. Ellenben, én emlékeztem, hogy esetleg a Pápai kollegáknak lenne egy leömlője eladásra, így rájuk is csörögtem. Balszerencsémre, az emlékezetem ez esetben nem csalt, ráadásul Gabi haverom épp aznap ment a kárpitosához, hogy tetőkárpitot varrasson ehhez a propelleres izéhez :D

Hogy mindez miért érdekes? Mert a kárpitos Ajkán tartózkodik, onnan meg már közel van Pápa, ahol meg a 4leömlő tartózkodik. Így egy kalap alá vettük a dolgokat.
Pápára érvén,ott volt a megbeszélt helyen vgabi és Mazsi is, aki szegény azóta is azt hallgatja, hogy "1,4 plusz egy babetta"ami köznépibb kifejezésben 1,5öt jelent, ugyanis neki éppen az épül a farosába.
Sikerült jól elbeszélgetnünk az időt, persze a 39mm-es leendő szívószelepemen itt is jókat mosolyogtak… Aztán már lassan indulnunk kellett volna haza, így mikor már majdnem eljöttünk egy gyári Fabia kipufogó csonkkal, /mondván jó lesz az is/ végül mégis megkötődött az üzlet, a 4leömlőről. No igen, de az még a kocsin van…Gabit meg már hívták, hogy mikor is szándékozunk hazaindulni. Jött a kérdés, mennyi idő is azt leszedni?
Hát mi is kell hozzá? 13as kulcs… 10 perc és lent van. Igaz ebbe nem volt beleszámolva a jó ideje berohadt hengerfej tőcsavarok tényleges állapota, meg a -10°-os kinti hőmérséklet. De köszönhetően Mazsiék ultra magas fájdalom küszöbének, puszta kézzel seperc alatt lekapták a leömlőt ami itt látható alant:

Nem volt rossz állapotban, kicsit megcsiszoltam, le kezeltem RO-val, majd kapott horgany sprayt, az arcába.

Már csak az volt a kérdés, milyen dobot tegyünk rá. Tengelyes motorra, mindenképp, valami átmenő lenne az előnyös, hogy fordulaton ne fojtson sokat, sebaj, legalább biztos nem mobiltelefonálok majd vezetés közben. Dávid barátom hozott egy saválló Proex style dobot,

de nem mertem feltenni, így maradt a költséges, de igényes megoldás. Janótól veszünk dob alkatrészeket, és majd összerakjuk. Persze engem már egy jó ideje foglalkoztatott, az LRféle dob, csak abban mindenféle kúpos terelőlemez meg egyebek találhatók, így azt janóék nem vállalták.

De minden mást igen:
- 130as dobpalást
- egy 90°-ban és egy 75°-ban hajlított 50mmes cső könyök
- 60 ról 50-re a szűkítő
- 50es, rugós, tűzkarikás csatlakozó
- 55ös perf cső
- dob lezáró lamellák és a tömés

Így, egy 55ös átmenő rendszer részeit legyártották nekem, a csatlakozó felületekkel együtt. Majd Papa a lakatos ismerősének enyhe szívrohamot okozván, benyújtotta a kúpos terelőlemeznek a rajzát, ami aztán legyártódott, és össze is építették, az LR-replica dobomat. Íme:


/A bele/

/Kúpos terelő behelyezve, leömlő vége 50-esre szűkítve/

/És íme a kész dob...alig várom már a hangját/

Az elrendezés adott, mindenképp keresztbe kell és mivel a leömlő, a kereszttartó fölé közösítődik, így csak azt lehet variálni, hogy hátfal mögé kerüljön, vagy kivágott hátfalas, lökhárító mögé kerülős legyen. Mindenképp az utóbbit választottam, egyrészt sokkal jobban tetszik, hogy picit látszik a dob ha alánéz az ember, másrészt hűtési szempontból sem mindegy.

Több verzió létezik, de a leg egyszerűbb, ha kivágjuk a hátfalat a dob körül...létezik sokkal igényesebb megoldás is:
De kár ilyen igényes dolog az én autómba, szóval egy ehhez hasonló, egyszerű kivágott hátfalra gondoltam:

Na nem mintha ez a megoldás nem lenne igényes, de azért a Perko féle, az összetettebb...

Tehát egyelőre megvan a dob, a csatlakozó részeket pedig majd értelemszerűen, autóra próbálás után varrjuk össze.

Most már csak 2 nap...de várom már :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése